Цитирование: Фалалеев В.В. Влияние физической культуры на развитие мотивации учения в целом // Казанский педагогический журнал. — 2022. — № 2 (151). — С.131-135.
Автор(ы): В.В. Фалалеев
Название статьи: Влияние физической культуры на развитие мотивации учения в целом
DOI: 10.51379/KPJ.2022.152.2.018
Аннотация. В данной статье отражены отдельные результаты исследования, направленного на развитие уровня мотивации учения студентов-медиков средствами физической культуры, которое проводилось в Казанском государственном медицинском университете с участием в нем 206 студентов данного вуза. В ходе исследования были применены такие диагностические методы, как беседа, наблюдение, анкетирование. Актуальность данного исследования обусловлена тем, что повышение уровня мотивации учения является наиважнейшей психолого-педагогической задачей. В статье доказана взаимосвязь мотивации к занятиям физической культурой и мотивацией учения в целом. Повышая одну мотивацию, мы повышаем и другую. Результаты данного исследования могут внести вклад в изучение проблемы повышения уровня учебной мотивации и могут быть полезным материалом для дальнейшего изучения данной проблемы.
Ключевые слова: мотив, мотивация учения, физическая культура.
Контактные данные: vladislav.falaleev@yandex.ru
Полная версия статьи: СКАЧАТЬ
Quoting: Falaleev V. The influence of physical culture on the development of motivation for teaching in general // Kazan pedagogical journal. — 2022. — № 2 (151). — Р.131-135.
Author(s): V. Falaleev
Name of article: The influence of physical culture on the development of motivation for teaching in general
DOI: 10.51379/KPJ.2022.152.2.018
Abstract. This article reflects the individual results of a study aimed at developing the level of motivation of learning medical students by means of physical culture, which was conducted at Kazan State Medical University with the participation of 206 students of this university. In the course of the study, such diagnostic methods as conversation, observation, and questioning were used. The relevance of this study is due to the fact that increasing the level of motivation of learning is the most important psychological and pedagogical task. The article proves the relationship between motivation for physical education and motivation of teaching in general. By increasing one motivation, we increase the other. The results of this study can contribute to the study of the problem of increasing the level of educational motivation and can be useful material for further study of this problem.
Keywords: motive, motivation of learning, physical culture.
The contact details of authors: vladislav.falaleev@yandex.ru
Full version of article: DOWNLOAD