Цитирование: Комаров А.В. Возможности импровизационных игр в воспитании творчески активной личности подростков // Казанский педагогический журнал. — 2023. — № 2 (157). — С.185-191.
Автор(ы): А.В. Комаров
Название статьи: Возможности импровизационных игр в воспитании творчески активной личности подростков
DOI: 10.51379/KPJ.2023.159.2.024
Аннотация. В данной статье рассматриваются возможности использования импровизационных игр в воспитании творчески активной личности подростков в условиях учреждения дополнительного образования детей (театр-студии). Анализируются преимущества использования импровизационных игр в процессе формирования творческого мышления, коммуникативных навыков и саморазвития подростков. Рассматриваются различные методы проведения импровизационных игр, их роль в развитии эмоциональной сферы личности, а также в формировании уверенности в себе и социальной адаптивности. Кроме того, статья освещает опыт использования импровизационных игр в работе образцового коллектива театр-студии «ГлаголЪ» г. Воронеж, а также приводит результаты исследования эффективности использования импровизационных игр в воспитании творчески активной личности подростков. Данная статья позволит лучше понять роль импровизационных игр в процессе воспитания творчески активной личности подростков и поможет специалистам в области дополнительного образования.
Ключевые слова: дополнительное образование, импровизационные игры, театр-студия, воспитание, творческая активность, подростки.
Контактные данные: kamarik_teatr@mail.ru
Полная версия статьи:СКАЧАТЬ
Quoting: Komarov A. Possibilities of improvisational games in educating creatively active personalities of teenagers // Kazan pedagogical journal. — 2023. — № 2 (157). — Р.185-191.
Author(s): A. Komarov
Name of article: Possibilities of improvisational games in educating creatively active personalities of teenagers
DOI: 10.51379/KPJ.2023.159.2.024
Abstract. This article discusses the possibilities of using improvisational games in the education of creatively active adolescents in the conditions of a children’s additional education institution (theatre studio). The advantages of using improvisational games in the process of forming creative thinking, communication skills, and self-development of adolescents are analyses. Various methods of conducting improvisational games, their role in the development of the emotional sphere of personality, as well as in the formation of self-confidence and social adaptability are considered. In addition, the article highlights the experience of using improvisational games in the work of the exemplary theatre studio «Glagol» in Voronezh and presents the results of a study on the effectiveness of using improvisational games in the education of creatively active adolescents. This article will help to understand better the role of improvisational games in the process of educating creatively active adolescents and will assist specialists in the field of additional.
Keywords: additional education, improvisational games, theatre studio, education, creative activity, adolescents.
The contact details of authors: kamarik_teatr@mail.ru
Full version of article: DOWNLOAD