Цитирование: Хорошилова М.В., Мокрецова Л.А., Швец Н.А. Диагностика уровня готовности будущего учителя к патриотическому воспитанию в цифровой среде // Казанский педагогический журнал. — 2022. — № 6 (155). — С.113-119.
Автор(ы): М.В. Хорошилова, Л.А. Мокрецова, Н.А. Швец
Название статьи: Диагностика уровня готовности будущего учителя к патриотическому воспитанию в цифровой среде
DOI: 10.51379/KPJ.2022.157.7.014
Аннотация. Актуальность статьи обусловлена социальным заказом на учителя, способного осуществлять патриотическое воспитание в цифровой среде. Цель статьи заключается в отражении результатов диагностики уровня готовности будущего учителя к патриотическому воспитанию в цифровой среде. Авторами определено понятие «готовность будущего учителя к патриотическому воспитанию в цифровой среде», отражена сущность патриотического воспитания в цифровой среде. На основе анализа исследований в данной области определены компоненты и критерии готовности будущего учителя к патриотическому воспитанию в цифровой среде, подобран диагностический инструментарий для выявления уровня готовности студентов. Полученные результаты позволят скорректировать работу по подготовке будущих учителей к патриотическому воспитанию в цифровой среде. Статья предназначена для педагогов высших учебных заведений и специалистов в области воспитания.
Ключевые слова: диагностика, патриотическое воспитание, готовность будущего учителя, уровень готовности, цифровая среда.
Контактные данные: horoshilova.marina@mail.ru, rektor@bigpi.biysk.ru, shvets-07@mail.ru
Полная версия статьи: СКАЧАТЬ
Quoting: Khoroshilova M., Mokretsova L., Shvets N. Diagnostics of the level of readiness of the future teacher for patriotic education in the digital environment // Kazan pedagogical journal. — 2022. — № 6 (155). — Р.113-119.
Author(s): M. Khoroshilova, L. Mokretsova, N. Shvets
Name of article: Diagnostics of the level of readiness of the future teacher for patriotic education in the digital environment
DOI: 10.51379/KPJ.2022.157.7.014
Abstract. The relevance of the article is caused due to the social demand for a teacher who is able to carry out patriotic education in a digital environment. The purpose of the article is to reflect the results of diagnostics of the level of readiness of the future teacher for patriotic education in the digital environment. The authors defined the concept of «readiness of a future teacher for patriotic education in a digital environment», reflected the essence of patriotic education in a digital environment. Based on the analysis of research in this field, the components and criteria for readiness a future teacher for patriotic education in a digital environment are determined, diagnostic tools are selected to identify the level of training of students. The results obtained will allow us to adjust the work on preparing future teachers for patriotic education in the digital environment. The article is intended for teachers of higher educational institutions and specialists in the field of education.
Keywords: diagnostics, patriotic education, readiness of the future teacher, level of readiness, digital environment.
The contact details of authors: horoshilova.marina@mail.ru, rektor@bigpi.biysk.ru, shvets-07@mail.ru
Full version of article: DOWNLOAD