Цитирование: Лесик С.Г., Полищук Т.И. Методические аспекты организации индивидуального чтения бакалавров педагогического направления // Казанский педагогический журнал. — 2020. — № 6 (143). — С.83-88.
Автор(ы): С.Г. Лесик, Т.И. Полищук
Название статьи: Методические аспекты организации индивидуального чтения бакалавров педагогического направления
DOI: 10.51379/KPJ.2020.28.56.011
Аннотация. Данная статья посвящена вопросу организации индивидуального чтения бакалавров педагогического направления. Рассматриваемая проблема является актуальной, так как самостоятельная работа, обеспечивающая успешное освоение образовательной программы, является одним из обязательных видов образовательной деятельности в соответствии с требованиями Федеральных государственных стандартов высшего образования (ФГОС 3++). Индивидуальное чтение направлено на формирование иноязычной коммуникативной компетенции. Методика обучения индивидуальному чтению бакалавров педагогического направления, изучающих французский язык, реализуется в рамках личностно-ориентированного подхода. Эффективность обучения индивидуальному чтению на иностранном языке зависит от содержательного и технологического компонентов. Освоение содержания обучения обеспечивается конечными продуктами проектной деятельности – творческими или научно-исследовательскими. В статье проводится анализ отечественной и зарубежной литературы в области методики преподавания иностранных языков, обобщение опыта обучения индивидуальному чтению бакалавров.
Ключевые слова: бакалавры педагогического направления, самостоятельная внеаудиторная работа, индивидуальное чтение, аутентичные материалы, художественный текст, методический аспект, проектная деятельность.
Контактные данные: sofialessik@yandex.ru, polyshtat@rambler.ru
Полная версия статьи: СКАЧАТЬ
Quoting: Lesik S., Polishchuk Т. Methodological aspects for the organization of an individual reading of bachelors of the pedagogical direction // Kazan pedagogical journal. — 2020. — № 6 (143). — р.83-88.
Author(s): S. Lesik, Т. Polishchuk
Name of article: Methodological aspects for the organization of an individual reading of bachelors of the pedagogical direction
DOI: 10.51379/KPJ.2020.28.56.011
Abstract. This article is devoted to the organization of individual reading of bachelors of the pedagogical direction. The problem under consideration is relevant, since independent work, ensuring the successful development of an educational program, is one of the mandatory types of educational activities in accordance with the requirements of the Federal State Standards for Higher Education (FSES 3 ++). Individual reading is aimed at the formation of foreign language communicative competence. The methodology of teaching individual reading for bachelors of pedagogical direction who study French is implemented within the framework of a personality-oriented approach. The effectiveness of teaching individual reading in a foreign language depends on the content and technological components. Mastering the content of teaching is provided by the final products of project activities — creative or scientific research. The article analyzes Russian and foreign literature in the field of methodic of teaching foreign languages, generalizes the experience of teaching individual reading of bachelors.
Keywords: bachelors of pedagogical direction, independent extracurricular work, individual reading, authentic materials, literary text, methodological aspect, project activity.
The contact details of authors: sofialessik@yandex.ru, polyshtat@rambler.ru
Full version of article: DOWNLOAD