Роль и место социально-психологической готовности к инновациям в системе профессионального роста педагога // Казанский педагогический журнал

Навазова Т.Г., Бубнова И.С., Пирожкова О.Б., Шибанкова Л.А. Роль и место социально-психологической готовности к инновациям в системе профессионального роста педагога // Казанский педагогический журнал. 2019.№6 (137). С.122-132. 

Автор(ы): Т.ГНавазоваИ.СБубноваО.Б. Пирожкова, Л.АШибанкова 

Название статьи: Роль и место социально-психологической готовности к инновациям в системе профессионального роста педагога 

Индекс DOI: 10.34772/KPJ.2019.137.6.007 

Аннотация. Актуальность исследования подчеркивается необходимостью совершенствования системы профессионального роста педагога и формирования социально-психологической готовности педагога к инновационной деятельности. В статье представлен региональный опыт непрерывного педагогического образования в Краснодарском крае. Цель исследования – определение возможности инновирования системы профессионального роста педагога, отвечающей требованиям времени и выявлению роли и места социально-психологической готовности педагога к инновациям в данной системе. В статье представлены результаты исследования уровня социально-психологической готовности педагога к инновациям, организационная модель системы профессионального роста педагога (теоретико-методологический, инновационный, организационно-дидактический блоки). Авторами статьи предложены рекомендации, способствующие продуктивной реализации данной модели. Статья предназначена психологам, сотрудникам и руководителям региональных институтов развития образования и повышения квалификации, педагогам образовательных организаций. 

Ключевые слова: социально-психологическая готовность педагога, инновации, профессиональный рост педагога, повышение квалификации, непрерывное образование 

Контактные данные:  navazova-t-g@iro23.ru, irinaz-bubnova@yandex.ru, pirogkova-ob@mail.ru, luz7@yandex.ru

Полная версия статьиСКАЧАТЬ
 

 
 

Namazova T., Bubnova I., Pirozhkova O., Shibankova L. The role and place of socio-psychological readiness for innovation in the system of professional teacher’s growth  // Kazan pedagogical journal. 2019.№6 (137). р.122-132. 

Author(s)T. Namazova, I. Bubnova, O. Pirozhkova, L. Shibankova 

Name of article:  The role and place of socio-psychological readiness for innovation in the system of professional teacher’s growth 

Index of DOI: 10.34772/KPJ.2019.137.6.007 

Abstract. The relevance of the study is emphasized by the need to improve the system of professional growth of the teacher and the formation of socio-psychological readiness of the teacher for innovation. The article presents the regional experience of continuous pedagogical education in the Krasnodar region. The purpose of the study is to determine the possibility of innovating the system of professional growth of the teacher that meets the requirements of the time and to determine the role and place of socio-psychological readiness of the teacher to innovation in this system. The article presents the results of the study of the level of socio-psychological readiness of the teacher to innovation, the organizational model of the system of professional growth of the teacher (theoretical and methodological, innovative, organizational and didactic blocks). The authors of the article proposed recommendations that contribute to the productive implementation of this model. The article is intended for psychologists, employees and heads of regional institutes of education development and professional development, teachers of educational organizations. 

Keywords: socio-psychological readiness of the teacher, innovations, professional growth of the teacher, professional development, continuous education 

The contact details of authors navazova-t-g@iro23.ru, irinaz-bubnova@yandex.ru, pirogkova-ob@mail.ru, luz7@yandex.ru 

Full version of articleDOWNLOAD