Теоретические основания педагогического взаимодействия социальных институтов в патриотическом воспитании молодежи

Левина Е.Ю., Тимофеев А.А. Теоретические основания педагогического взаимодействия социальных институтов в патриотическом воспитании молодежи // Казанский педагогический журнал. 2019.№6 (137). С.108-112. 
 
Автор(ы): Е.Ю. Левина, А.А. Тимофеев 
Название статьи: Теоретические основания педагогического взаимодействия социальных институтов в патриотическом воспитании молодежи
Индекс DOI: 10.34772/KPJ.2019.137.6.005
Аннотация: Патриотическое воспитание молодежи – актуальная задача, поставленная государством и требующая новых подходов и масштабных преобразований в современных условиях развития нашей страны. В статье рассмотрен вопрос консолидации социума через педагогическое взаимодействие социальных институтов в патриотическом воспитании молодежи. Авторами проанализировано данное понятие; раскрыты его потенциал и особенности, показана его роль в формировании патриотической культуры молодежи как результата патриотического воспитания. Представлены значимые категории педагогического взаимодействия, обусловливающие структуру патриотического воспитания молодежи. Сформулированы признаки социальных институтов; показано их место в педагогическом взаимодействии в целях организации региональных систем патриотического воспитания молодежи. Обоснована методология педагогического взаимодействия социальных институтов, способствующая формированию инновационных продуктивных механизмов патриотического воспитания.
Ключевые слова: патриотическое воспитание, молодежь, педагогическое взаимодействие, социальные институты, методология.
Контактные данные авторов:  frau.levina2010@yandex.ru, aa_timofeeff @list.ru
Полная версия статьиСКАЧАТЬ
 

 
 
Levina E., Timofeev A. Theoretical foundations of pedagogical interaction of social institutions in patriotic education of youth // Kazan pedagogical journal. 2019.№6 (137). р.108-112.

Author(s): E. Levina, A. Timofeev
Name of article: Theoretical foundations of pedagogical interaction of social institutions in patriotic education of youtht
Index of DOI: 10.34772/KPJ.2019.137.6.005
Abstract. Patriotic education of studying youth is an actual and up-to-date task set by the state and requires new approaches and large-scale changes in modern conditions of development of our country. The article treats the problem of society consolidation through pedagogical interaction of social institutions in patriotic education of studying youth. The authors analyzed this concept, revealed its potential and peculiarities, showed its role in the formation of patriotic culture of youth as a result of patriotic education and upbringing. Significant categories of pedagogical interaction are presented, which determine the structure of patriotic education of studying youth. Characteristics of social institutions have been formulated, their role in pedagogical cooperation for the organization of regional systems of patriotic education of studying youth has been shown. The methodology of pedagogical interaction of social institutions, which contributes to the formation of innovative productive mechanisms of patriotic education, has been justified.
Keywords: patriotic education, studying youth, pedagogical interaction, social institutions, methodology.
The contact details of authors: frau.levina2010@yandex.ru, aa_timofeeff @list.ru

Full version of articleDOWNLOAD